Search
Close this search box.

نحوه اتصال DVD Player به لپ تاپ

اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ

متأسفانه ، شما نمی توانید DVD player را از تلویزیون جدا کنید و آن را به لپ تاپ خود وصل کنید تا DVD را تماشا کنید. امروز در اسجیت به شما می آموزیم که چگونه DVD Player را به لپ تاپ خود با استفاده از کابل HDMI با کارت کپچر به درگاه USB لپ تاپ خود متصل کنید. همچنین می توانید یک درایو USB DVD اکسترنال خریداری کرده و از طریق USB به لپ تاپ خود متصل کنید.

اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ
اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ با درایو اسکترنال

یکی از روش های اتصال DVD Player به لپ تاپ با برخی از درایوهای اکسترنال است که با یک کابل USB متصل می شوند. درایورهای اکسترنال دی وی دی به طور کلی گزینه ارزانتری نسبت به کارت های کپچر هستند. هنگامی که یک درایو اکسترنال دی وی دی را خریداری می کنید آن فقط می تواند با رایانه و لپ تاپ کار کند و نمی تواند مستقیماً به تلویزیون متصل شود. برای اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ انتهای دیگر کابل USB درایو اکسترنال خود را به لپ تاپ متصل کنید.

به احتمال زیاد در هر دو طرف لپ تاپ خود یک درگاه USB پیدا خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که هر دو درگاه USB سالم هستند. یک کابل مشکل دار و بسیار بلند نیز می تواند باعث قطع انتقال اطلاعات شود و یک آهنگ صوتی یا تصویری صاف را نمایش ندهد. در صورتی که از صحت اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ خود مطمعن شدید آن را روشن کنید.

برای دانلود درایورها یا نرم افزارهای مورد نیاز دی وی دی اکسترنال خود ، از دیسکی که داخل جعبه دستگاه دارد استفاده کنید یا در صورت عدم وجود می توانید از وبسایت سازنده آن برای دانلود برنامه استفاده کنید. البته ممکن است دستگاه شما نیازی به برنامه خاصی نداشته باشد و خود به خود راه اندازی شود.

اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ
اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ با کارت کپچر

از دیگر روش های اتصال DVD Player به لپ تاپ به وسیله کارت کچپر است. برای این روش ابتدا کابل HDMI را از DVD Player خود به کارت کپچر وصل کنید. برای اینکار باید در DVD Player خود HDMI Out و در کارت کپچر HDMI IN را پیدا کنید.

از آنجا که لپ تاپ شما به احتمال زیاد فقط از درگاه HDMI Out برخوردار است ، نمی توانید HDMI را از درگاه HDMI Out موجود در DVD Player خود به درگاه HDMI Out لپ تاپ خود وصل کنید. در این صورت ، برای اتصال درگاه HDMI Out از DVD Player به لپ تاپ به پورت HDMI In کارت کپچر احتیاج دارید. این دستگاه ها کمی گرانتر از درایوهای USB-DVD اکسترنال هستند که در روش قبلی توضیح داده شده.

برای اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ با استفاده از کارت کپچر ، کابل USB را به پورت USB لپ تاپ خود متصل کنید. به احتمال زیاد این درگاه مستطیلی شکل را در دو طرف لپ تاپ خود پیدا خواهید کرد. بعضی از کارتهای کپچر در انتهای مخالف جایی که کابل HDMI را وصل می کنید دارای یک درگاه USB هستند بعضی ها هم درگاه USB آن ها در کنار HDMI قرار دارد. این قسمت را به وسیله یک کابل USB به پورت USB لپ تاپ خود متصل کنید.

اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ
ممکن است صدا یا تصویر قطع شوند!

اطمینان حاصل کنید که هر دو اتصال صحیح هستند. یک کابل کشیده و بلند می تواند باعث ایجاد اختلال در خروجی صدا یا تصویر شما شود ، بنابراین مطمئن شوید که کابل های بین دستگاه پخش DVD و کارت کپچر و لپ تاپ شما خیلی بلند نیستند. اگر از کابل خیلی بلندی استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد از کابل HDMI دیگری استفاده کنید.

اتصال دی وی دی پلیر به لپ تاپ را تست کنید. DVD را در دستگاه پخش DVD قرار دهید و شروع به اجرای آن کنید. اگر صدا یا تصویر ندارید ، ممکن است پورت ها یا کابل ها مشکل داشته باشند. اگر این اتفاق افتاد ، سعی کنید از کابل های دیگر استفاده کنید. هنگامی که در ابتدا کارت کپچر را به لپ تاپ خود متصل می کنید ، به احتمال زیاد به نصب نرم افزار آن احتیاج دارید. ممکن است برنامه راه اندازی کارت کپچر شما به همراه یک سی دی داخل بسته آن باشد. در صورت نبود می توانید آن را دانلود کنید البته بازهم ممکن است کارت شما نیازی به نرم افزار نداشته باشد.

بیشتر بخوانید :

اشتراک در
اطلاع از
guest
12 نظر ثبت شده
قدیمی ترین ها
جدیدترین ها بیشترین امتیاز
بازخورد داخلی
نمایش همه نظرات
azam
مهمان
azam
2 سال قبل

سلام وقتی خود لب تاپ دی وی دی را نشون می ده چه نیازی به نصب دی وی دی پلیر بر روی لب تاپ است؟ میشه جواب رو بهم بگین چون نمیدونم

مهدی شهرکی سلیمانی
مهمان
مهدی شهرکی سلیمانی
1 ماه قبل
پاسخ دادن به  azam

با سلام لپ تاپ بنده از دبی خریداری شده و از نسل جدید لپ تاپ های سفارش اروپا میباشد چون اونجا دی وی دی منسوخ شده دیگه همه چی رو فقط با فلش روی لپ تاپ نصب یا در اکثر مواقع با دانلود کردن نصب میکنن برای همین دی وی دی رایتر رو کلا از روی لپ تاپ حذف کردن تا لپ تاپ نازک تری رو تولید کنند.

مجید
مهمان
مجید
2 سال قبل

آیا امکان تبدیل کارت کپچر اینترنال به اکسترنال وجود داره؟
اکثرا روی کیس ها کارت کپچر داشتن و حالا میخوان یه کپچر اکسترنال بخرن که خیلی گرون درمیاد. حالا بعضی از باکسها و مبدلها هستند که میشه ازونها استفاده کرد، مثل تبدیل هارد. اما بعضی کارت کپچر های اچ دی ام آی هم هستند که قیمت زیادی ندارن اما معلوم نیست کیفیت اینا چجوره… آیا راهی برای آموزش دارید؟

مهدی
مهمان
مهدی
1 سال قبل

سلام لپ تاپ من سی دی نمیخوره چطور بازی pes2017 نصب کنم

اکبری
مهمان
اکبری
9 ماه قبل
پاسخ دادن به  امین اسماعیل زاده

ممکنه چند تا سایت معرفی کنید

مهدی
مهمان
مهدی
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم با نصب دی وی دی پلیر بر گوشی میشه دی وی دی را باز کرد یا نه چون دی وی دی هام یجوری ان ک نمیتونم کپی شون کنم

یکنفر
مهمان
یکنفر
5 ماه قبل

میشه سیدی بازی روهم با این نصب کنینم

بیشتر بخوانید :